Lijsttrekkers gemeenteraadsverkiezingen 2022 bekend!

CU logo 2022 rondzaterdag 10 juli 2021 19:44

De ChristenUnie heeft de intentie om ook in 2022 in zowel in Huizen als in Gooise Meren mee te doen aan de verkiezingen voor de Gemeenteraad. Op aanbeveling van de selectiecommissie dragen wij met dankbaarheid Wessel Doorn voor als lijsttrekker voor in de gemeente Huizen en Roel Kamphuis als lijsttrekker in de gemeente Gooise Meren.

Voordat wij de volledige kandidaatlijsten gaan samenstellen zij we eerst de procedure gestart om de lijsttrekkers te benoemen. Dit heeft als voordeel dat de lijsttrekkers betrokken kunnen worden bij de op te stellen kandidaatlijsten. Zij worden na benoeming  namelijk als adviseur aan de selectiecommissies toegevoegd. Zowel de selectiecommissie van Huizen als die van Gooise Meren hebben inmiddels gesprekken gevoerd met de leden van beide fracties om van daaruit een keuze te maken voor de nieuwe lijsttrekker.

We zijn als bestuur blij om te kunnen vertellen dat wij het advies van beide selectiecommissies hebben overgenomen. Daarom stellen wij met dankbaarheid vast dat voor Huizen Wessel Doorn de lijsttrekker zal zijn en voor Gooise Meren Roel Kamphuis. Ze zijn niet onbekend bij u, want het zijn onze huidige fractievoorzitters.

Wessel DoornDe selectiecommissie noemt bij Wessel zijn kennis, ervaring en gedrevenheid als belangrijke elementen om hem als lijsttrekker voor te dragen. Als regel gelden drie termijnen. Ondanks deze regel (Wessel gaat naar zijn vierde termijn) nemen we het advies van de selectiecommissie over, omdat hij in onze optiek voor dit moment de juiste persoon op de juiste plek is. Het bestuur heeft echter wel aangegeven dat de komende jaren naar een nieuwe lijsttrekker toegewerkt wordt.

Roel Kamphuis (3:4)De selectiecommissie noemt bij Roel zijn ervaring van de afgelopen vier jaar en zijn kennis van de gemeente Gooise Meren. Deze beide aspecten zijn van groot belang om hem als lijsttrekker voor te dragen.

We feliciteren beide lijsttrekkers met hun benoeming en wensen hen voor de komende periode energie, creativiteit, elan en de zegen van God toe om dit mooie werk op zich te nemen. We danken de beide selectiecommissies hartelijk voor hun enthousiasme waarmee zei deze taak vervuld hebben en wensen hen alle goeds bij het vervolg van hun taak.